• Registrarse
  • Iniciar sesión

• Resultados 1 al 3 de 3

quiero aumentar memoria ram

Resumen del tema: quiero aumentar memoria ram - quisiera saber que tipod e memoria podria aumentar y hasta cuanto soporta mi pc y si al aumentar de memoria tendria que cambiar algun otro dispositivo de mi pc como la fuente o algo parq ...

Usuario Avatar de marco_alarv

quiero aumentar memoria ram

quisiera saber que tipod e memoria podria aumentar y hasta cuanto soporta mi pc y si al aumentar de memoria tendria que cambiar algun otro dispositivo de mi pc como la fuente o algo parq ue funcione correctamente aca les mando los datpos de lo que se sacneo mi pc :
      espero me den una respuesta lo ams pronto

Maximum Memory Capacity: 3072MB
      Currently Installed Memory: 256MB
      Available Memory Slots: 2
      Total Memory Slots: 3
      Dual Channel Support: No
      CPU Manufacturer: AuthenticAMD
      CPU Family: AMD Athlon(tm) Modelo 10, nivel 0
      CPU Speed: 1100 MHz
      Supports 2 banks of DDR 400 (PC3200). Either two single banked modules or a single double banked DDR 400 module can be installed to comprise the two banks of memory.
      Q: Will my system recognize the maximum upgrade?

A: Possibly

How much memory your Windows OS will recognize depends on which version of Windows you are running. 32-bit versions of Windows will see (and utilize) only 3GB or 3.5GB. To utilize more memory, install a 64-bit version of your OS. More information about OS memory maximums can be found at http://www.crucial.com/kb/answer.aspx?qid=4251.

Q: What memory goes into my computer, and can I mix speeds?

A: DDR memory with support for DDR PC2700,DDR PC3200 speeds.

Because DDR memory is backward-compatible, you can safely upgrade your system with any of the guaranteed-compatible DDR speeds listed below, even if your manual calls for PC1600 or PC2100 speeds.

Q: How much memory can my computer handle?

A: 3072MB.

Adding the maximum amount of memory will improve performance and help extend the useful life of your system as you run increasingly demanding software applications in the future.

Q: Do I have to install matching pairs?

A: No.

No, you can install modules one at a time, and you can mix different densities of modules in your computer. But if your computer supports dual-channel memory configurations, you should install in identical pairs (preferably in kits) for optimal performance.

Q: Does my computer support dual-channel memory?

Your system does not support dual channel.

Q: Does my computer support ECC memory?

Your system does not support ECC. Because ECC and non-ECC modules should not be mixed within a system, install the same type of modules that are already in your system.

Usuario Avatar de colouni

Re: quiero aumentar memoria ram

Hola bienvenido a forospyware!!

lee los siguientes temas de interes :

politicas del foro

consejos antes de publicar un nuevo mensaje

no ponga reportes (logs) de hijackthis o de combofix en este sector del foro

debes poner el modelo del motherboard

salu2

Usuario Avatar de eternauta2008

Idea Re: quiero aumentar memoria ram

Hola !!
      Maximum Memory Capacity: 3072MB > Maximo soportado 3Gb
      Currently Installed Memory: 256MB > Cantidad actual en el CPU
      Available Memory Slots: 2 > Cantidad de lugares Libres 2
      Total Memory Slots: 3 > cantidad total de lugares 3
      Dual Channel Support: No > no soporta uso de doble canal
      DDR memory with support for DDR PC2700,DDR PC3200 speeds. > tipo y velocidad de la memoria que soporta
      Esto seria la traducción de los datos que pusiste en tu post ... el resumen seria :
      Soporta un máximo de 3 Gb de memoria , como son tres bancos soporta 1Gb por banco , el tipo es DDR1 y la velocidad es máximo 400 .
      Saludos ;-)